Bourse24 Ads 261
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 264

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا از کاهش ۱۲ میلیون دلاری هزینه‌های مخازن و کاهش ۱۴ درصدی کل هزینه‌های لجستیکی در سال ۱۴۰۳ خبر داد. 

دستیابی به سه رکورد بزرگ در پتروشیمی بوعلی سینا

بورس24 : مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا از کاهش ۱۲ میلیون دلاری هزینه‌های مخازن و کاهش ۱۴ درصدی کل هزینه‌های لجستیکی در سال ۱۴۰۳ خبر داد. 

منصور حمید، مدیر بازرگانی این شرکت، در جریان برگزاری مجمع عمومی سالیانه با اشاره به دستاوردهای تجاری و عملیاتی سال ۱۴۰۳، سه شاخص اصلی موفقیت شرکت را چنین توصیف کرد: «دو میلیون تن خوراک، دو میلیون تن تولید، و دو میلیون تن فروش؛ این‌ها دستاوردهایی است که به‌سادگی به دست نمی‌آید و ثمره مدیریت مؤثر عملیات، زنجیره تأمین و فروش هدفمند است.» 

چابک‌سازی فروش با توسعه زیرساخت‌ها در ماهشهر

مدیر بازرگانی شرکت بوعلی با اشاره به ایجاد چهار پایانه اختصاصی در منطقه ماهشهر جهت چابک‌سازی فرآیند فروش، گفت: «حدود ۱۵ مخزن اجاره‌ای در ماهشهر برای ذخیره‌سازی خوراک و محصولات متنوع داخلی و صادراتی استفاده می‌شود. همچنین بخشی از محصولات در مخازن خارجی ذخیره شده که مدیریت آن برعهده شرکت تجارت صنعت است.» 

حمید با اشاره به اورهال کامل کوره واحد ۲۰۰ طی یک‌ماه، بدون اختلال در فرآیند فروش، افزود: «با اجاره کشتی‌های چارتر زمانی، توانستیم فرآیند فروش را در جریان تعمیرات حفظ کنیم.» 

کاهش ۱۴ درصدی هزینه‌های لجستیکی؛ نتیجه برنامه‌ریزی دقیق

وی گفت: «در سال ۱۴۰۲، هزینه لجستیکی کل شرکت ۸۶ میلیون دلار بود که به واسطه تحلیل دقیق بازار و زمان‌بندی فروش، در سال ۱۴۰۳ این عدد به ۷۴ میلیون دلار کاهش یافت. تنها هزینه اجاره مخازن خارجی از ۳۷ میلیون دلار به ۲۵ میلیون دلار کاهش یافته، که صرفه‌جویی ۱۲ میلیون دلاری را نشان می‌دهد.»

تمرکز بر بازار داخلی و فروش فصلی هوشمند

در ادامه، وی به صادرات هدفمند محصول «هوی‌اند» در سال گذشته اشاره کرد و گفت: «با تحلیل فصلی مصرف این محصول در بازارهای داخلی و جهانی، در زمان‌های کم‌مصرف آن را صادر و در دوره‌های پُرمتقاضی فروختیم که ۵ میلیون دلار عایدی به همراه داشت.» 

وی ادامه داد: «در سال جاری، تمرکز فروش روی بازار داخلی بوده و حدود ۷۰ درصد فروش به صورت داخلی صورت گرفته است، از جمله واگذاری هوی‌اند به شرکت ملی پالایش و پخش. همچنین با ریفرمیت‌سازی محصولات و تحلیل ارزش‌افزوده، موفق شدیم زمان و نحوه عرضه را به‌نحو مطلوبی مدیریت کنیم.» 

منصور حمید در پایان با تأکید بر پایش روزانه هزینه‌ها و تطابق آن با بودجه، گفت: «سعی ما بر این است که هیچ‌گونه هزینه‌ای خارج از چارچوب پیش‌بینی‌شده صورت نگیرد. این انضباط مالی و بازرگانی، از دلایل اصلی رشد پایدار شرکت در بخش فروش و سودآوری در سال‌های اخیر بوده است.»

منبع خبر: روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید



پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 265
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 271
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24